Bootcamp Harstad: uke 1

Første uke i Bootcamp Harstad er overstått. Det har vært seigt, men jeg gjennomførte med stil. Har klart å ikke overdrive, og klarte også å legge inn en hviledag uten at jeg falt helt av hesten. I en sånn oppstartsfase er det typisk for meg at én hviledag blir til tre som blir til åtte. Altså, det er viktig å ta seg både en og to og tre hviledager! Som sagt er det dagen etter hviledagen(e) som er et svakt punkt for meg. Sånn her trimma jeg iallfall forrige uke:

  • Mandag: 60 min møllemix, inkl. 15 min moderat + 2(10×45/15 sek) litt fortere. 11 km. + litt beinstyrke.
  • Tirsdag: 90 min rolig. 45 min trappemaskin + 45 min mølle. + litt mage-/ryggstyrke.
  • Onsdag: 60 min rolig mølle med til tider mye stigning.
  • Torsdag: 75 min mølle. Progressivt fra rolig til moderat i 60 min, så 5×30 sek kjapt. + litt mage/rygg.
  • Fredag: hvilings.
  • Lørdag: 65 min rolig løpings. Glatt, men fint.
  • Søndag: En slags rolig langtur, 1t 45 min. 45 min mølle + 45 min trappemaskin + 15 min mølle inkl. tre stigningsdrag.

Tid: 7 t 40 min (+ litt styrke)
Løpt: 60 km
Pågangsmot: 8/10
Ukas klapp på skuldra: Da jeg kom meg ut på løpings dagen etter hviledag.

Her er pulsgrafen fra mandagens mølleøkt:

Alt ligger på Strava, hvis du er detaljorientert.

På de lange, moderate dragene løper jeg på omtrent 11 km/t nå. Det er jo ganske sakte, sånn i min kontekst, men assa, samma det. Bedre å vite at det er der landet ligger, enn å mose meg i senk på høyere fart. Et sted må man begynne, og når det blir bart og varmt og alt er mye deiligere, kommer jeg til å være glad for at jeg gadd. Mosinga får komme seinere.

Dessuten er det gøy å stole nok på drittfoten til at jeg tør å smake på høyere fart også, selv om det bare er på noen få veldig korte drag på slutten av noen økter. Det turte jeg ikke i fjor. Framgang er mange forskjellige ting.

Mål for denne treningsuka:

  • Trimme nesten hver dag.
  • Ikke overdrive.
  • Ikke bli liggende på sofaen etter hviledagen(e).

Siri

 

10 Comments

  1. det er nesten så jeg elsker deg. jeg elsker ihvertfall bloggen og trimmeinnleggene, du tenker de samme tankene som meg, og handler faktisk på tanken om at det ikke er no vits å mose på når landet ligger der det ligger.

      1. MARI, jeg elsker deg! Det er så innmari dritt å være tålmodig, men det er den eneste måten å få det til på.

        (Hele denne bloggen er en kommenfeil.)

  2. Tommel opp for programmet ditt! Veldig vakker garderobe forresten; trodde det var bare vi ‘sørpå’ som hadde det. Neida; joda.

  3. Du har løpt 7 timer på ei uke. Det er mer enn jeg har løpt på to år. Du er sprek som en gyngehest!
    Jeg har tatt 50 armhevinger hver dag, så jeg jobber med min type #slutty90 jeg og.
    Det er lov å skryte, det må jo være det?

    1. Skryt er lov! Jeg er selv veldig stolt av mine 3 timer på tur i går. Litt mindre stolt er jeg av det faktum at jeg er støl av å ha gått bytur. Vi gikk faktisk veldig fort da…

      P.S.: 50 ARMHEVINGER OM DAGEN?! #wildthing

      1. Sterke armer Lise-Marie!! Du starter med to og øker på dag for dag, og vips så har du 50.
        3 timer bytur er også supert! Var det inkludert shopping?

    2. Trine, så klart det er lov å skryte! Oppfordrer til mer skryting! 50 armehvinger er det mest slutty jeg har hørt, for å være ærlig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.