Et slags comeback, del II

I første del av comebackprosjektet mitt prøvde jeg å lage en fin plakat med oversikt over all treninga mi, der jeg belønnet meg selv med ulike klistremerker for ulike treningsøkter. Det viser seg at jeg er altfor lat til det. Istedenfor å glede meg til å få en glitrende enhjørning på plakaten, glemte jeg det helt og endte opp med et skippertak en gang iblant. Som vanlig.

Noen ganger lærer jeg av mine feil, så i del to av prosjektet har jeg bestemt meg for å kutte ned på formatet.

20151116_214209

Jeg har mange studiepoeng i visuell kommunikasjon.

Apropos skippertak, så er nok trening den eneste delen av livet jeg aldri gjør i skippertak. Derfor har jeg bestemt at denne delen av comebackprosjektet varer til og med 28. februar. Det er nemlig en søndag og omtrent 15 uker til. 15 uker er bra. Man kan få gjort mye på 15 uker. Man kan også få gjort lite på 15 uker, men det er opp til hver enkelt.

Mål for Et slags comeback, del II:

  • Avslutte prosjektet med å kunne løpe fire ganger i uka. Det kan jeg ikke nå, men målet er altså å kunne gjøre det i slutten av februar.
  • Tidsmål: bestemmes senere. Jeg må sette meg et tidsmål på en eller annen testløype eller en bestemt distanse på Bislett eller noe. Må bare tenke litt på det og vurdere litt fram og tilbake først. Jeg har jo ikke målt noe som helst på et år. Hva løper jeg 5 km på nå? Aner ikke. Det kan være 27 minutter, for alt jeg vet, og da er det jo ikke noe vits i å sette meg som mål å løpe på 20:30, ikke sant. (Ikke ta deg nær av dette hvis du løper 5 km på 27 minutter, det er bare tall.) Så jeg må rett og slett føle og måle litt før jeg setter meg et mål.
  • Kjøpe meg pulsbelte. En gang i løpet av våren 2014 mistet jeg pulsbeltet mitt, og siden har jeg ikke tenkt på det. Ikke at jeg har savnet pulsmåling, men et sånt innkjøp føles som en forpliktende handling. Litt som å underskrive kontrakten, å vise at jeg mener alvor.

Ukentlige mål for Et slags comeback, del II:

  • To hardøkter. De trenger ikke være så veldig harde.
  • Én økt som varer halvannen time eller mer.
  • Én styrketrening.

Dette minner kanskje mye om den første delen av comebackprosjektet, og det er ikke så rart, det er jo faktisk samme prosjekt. Men nå skal jeg trene litt mer. Kanskje høre etter når løpevenner snakker om løping. Kanskje gå inn på kondis.no en gang iblant. Kanskje tørke støv av kompresjonsstrømpene.

Kanskje, etter hvert, om mange uker, etter en bøtte med svette og litt blod fra gnagsår, kjenne på den lette følelsen av å løpe på ordentlig. Hvem vet.

Siri

12 Comments

      1. Tjaa. Bare komme meg tilbake i gode vaner igjen, kunne løpe langt uten videre problemer. Etter Oslo M så fikk jeg noe dritt med kneet, ble litt syk, flyttet, begynte å pusse opp så da sluttet jeg å løpe og trene. Det er ikke så lurt.

  1. Lykke til! Den lette følelsen burde jo være temmelig god motivasjon. Jeg har en slags tilsvarende plan for vinteren, dog ikke et comeback iom. planen er å komme meg til et formmessig sted jeg aldri har vært før..

      1. Jeg skal plutselig løpe birkebeinerløpet av alle ting. Har løpt en del, men aldri løp, så det har vært fin motivasjon for å legge en langtidsslagplan. Skal skaffe meg et tidsmål, men må gjøre litt mer research først.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.