Halvmaratontrening uke 7

Heia!

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si om løpinga mi om dagen, for det går fortsatt over all forventning. Jeg får gjort sånn ca det jeg vil ha gjort, og jeg løper fortere enn jeg trodde, bare les referatet fra Harstadkarusellen forrige uke. I verste fall er dette begynnelsen av skrekkfilmen, der ungdommene koser seg på roadtrip, alt er som det skal være og se, så flaks at det er en gammel bensinstasjon her ute i ødemarka.

Men det er ikke noe jeg kan tenke for mye på, for det er jo virkelig ikke et problem å ikke ha noen problemer. Så jeg får bare fortsette å holde meg selv litt i øra, og tenke at det er det som har gjort at det går så bra nå.

Sånn så treninga ut i halvmaratonprosjektets uke 7

Mandag: 7 km joggings i snøen

Tirsdag: Harstadkarusellen!

Onsdag: 12 km rolig (tungt etter karusellen)

Torsdag: hvilings (burde ha hvilt dagen før)

Fredag: Moderat langintervall i ganske slak motbakke med Hallén. 4 x 8 min, p 1 min. 12 km til sammen.

Lørdag: 1 time og 40 minutter i fjellterreng, gaaaanske rolig

Søndag: opp på en topp, en times tid, prøvde å holde det gaaanske rolig

Løpt: ca 55 km, 6 t 45 min.

I tillegg begynte jeg et lite sideknekkprosjekt, etter å ha sett det bildet av meg fra karusellen. Er bedre for både farta og skrotten om jeg klarer å holde meg litt rettere når jeg er ute og lunter, ikke minst i 21 kilometer. Jada, det er ikke et stort problem og det bildet er tatt på aaakkurat riktig tidspunkt, så jeg er ikke bekymra. Jeg kommer heller ikke til å bli kvitt hofteknekken på en måned. Men jeg jobber litt med det. Litt er bedre enn ingenting.

I uke 8 av halvmaratonprosjektet (som vi strent tatt snart er ferdig med, når jeg skriver dette) er planen å løpe sånn ca 60 km, være med i Harstadkarusellen (gjorde det, rapport kommer) og få meg en ganske flat langtur.

Og så, eh, er det faktisk snart på tide å tenke på en liten formtopping, men det er det så lenge siden jeg har gjort at jeg må snakke med Hallén om det først (han kan mer om det enn meg og husker bedre enn meg hva jeg har gjort før).

Siri

5 kommentarer

    1. Ja, litt sideplanke og litt strikk + litt vanlig basistrening! (Men ikke så veldig mye, kanskje ti minutter til sammen, jeg er lat og synes styrketrening er kjedelig.)

  1. Så digg at det går så bra! Jeg er ikke så god til å kommentere, men jeg eelsker når du skriver om løping.

    1. Takk! Det går helt overraskende bra. Og ikke tenk på at du må kommentere hele tiden, jeg vet du er der <3

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.