Ok, maratonprosjektet er i gang

200716001

200716002

200716003

I dag løp jeg den første langturen i maratonprosjektet mitt. Noe av det folk ikke bare har understreket, men til tider ropt eller skrevet med store bokstaver, er at man må øke lengden på langturene gradvis. Så jeg har tenkt å gjøre det. I dag løp jeg 21 kilometer (5:32 min/km). Noe på grus, mest på asfalt, litt på sti. Selv om det bare er en måned siden jeg løp halvmaraton, synes jeg 21 kilometer er langt. Det går greit i 15-16 kilometer, og så begynner jeg å synes at det er ganske kjipt. I dag var ikke noe unntak.

Å øve litt på maratonfarta underveis, hjalp iallfall litt på kjedsomheten. For det er vel egentlig det som er mitt aller største problem. Jeg synes halvannen time løping holder. Da er jeg ferdig, og vil gjøre noe annet. Så da er det jo kjempesmart av meg å melde meg på et jævla maraton. Neste gang skal jeg insistere på å ha selskap iallfall deler av økta.

Ok, nok syting. Lover å jobbe litt med innstillinga mi. Foreløpig blir jeg aller mest motivert av fantasien om å skrive et blogginnlegg som heter «Maraton er dust», men at jeg jo ikke kan gjøre det med noe særlig vekt før etter at jeg har løpt maraton. Nei, veit du hva, nå skal jeg youtube great marathon moments eller noe sånt.

Glemte nesten å si at jeg prøvde å spise litt underveis. Noe nøtte- og honninggreier. Fungerte fint, det. Burde kanskje hatt noe å drikke, da. Har bare ikke funnet et drikkebelte jeg kan leve med ennå.

Siri
(ikke så gretten som det høres ut her, mest sliten)

31 Comments

  1. Digger bloggen din! Digger løping, men hater maraton. Spesielt de på asfalt. Men nok om det. Dagens drikkebeltetips er å droppe belte. Test ut Salomon sin løpesekk. Funker fett. To flasker foran man drikker av, nesten litt som å amming. Sekken sitter som støpt og flaskene er gode å drike av. Også plass til ett par andre småting. Som lydbok, snacks og penger til bussen hjem (kun psykisk effekt, skal ikke brukes da du selvfølgelig løper hjem).

      1. Hellofinaly I found what I was looking forhow did you guys found this inrhimatfon??toank you for your article I found it on Google And I saved it . I’ll share. Please send me updatesthank you and have a nice day

  2. Foreløpig eneste drikkebeltet jeg har vært fornøyd med er Camelbak sitt. To ganske store flasker, akkurat plass til mobilen mellom (med mindre du har sånn stor fancy mobil), glir ikke opp eller rundt eller humper. Anbefales! (tipper du kommer til å få femten forskjellige anbefalinger nedover i kommentarfeltet!)

    1. Takk for tips!Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig, skulle tro man lagde drikkebelter som fungerte? Men nei.

  3. Hater drikkebelter over alt på jord, og de små flaskene som hopper og spretter og som aldri klarer å holde seg på plass! Måtte som oftest legge av meg drikkebeltetet underveis i løpeturen fordi jeg ble så sur. Slår et slag for drikkesekk jeg også!

  4. Er det lov å si at min trivseldistanse er ca 3-5 km? At det egentlig er helt SNÅLT at jeg bare løper halvmaraton-løp. Grunnen til det er selvfølgelig at det er en mer godkjent distanse å «være fornøyd med å fullføre».

    Neida, jeg vet ikke helt hvor mye av det som er alvor. Jeg har aldri løpt med drikkesekk eller drikkebelte, men har lagt fra meg en flaske vann i skogen når jeg har løpt runder.

    1. Det er veldig lov å si! Og det er akkurat sånn jeg føler det med maraton nå. Synes det er kred bare å fullføre, så tida spiller ikke så stor rolle.

  5. Jeg liker så godt de Swixbeltene jeg. Eneste ulempen er at man ser så forbanna sprek ut, og for min del harmonerer ikke det helt med faktisk form om dagen. Pluss at set virker som man et ski-idiot da, men det kan jeg overleve.

  6. Jeg er enig med Silja ang Salomon sin drikkesekk. Har flere belter men ender opp med å stjele min samboer sin drikkesekk (eller vest som jeg kaller den). Merker ikke noe særlig at man har den på. Skal sies at det ikke er så ofte jeg løper så langt at jeg trenger drikke. MEN, ble lurt med på Nordmarka Skogsmaraton i 2014 og 2015. Skal innrømme at jeg synes det var kjedelig med alle de lange, rooooolige løpeturene, men tror faktisk jeg var i bedre form da enn nå som jeg trener en del hardere :)

    Du er flink!

  7. Har lenge vært veldig glad i løpesekk, MEN har i skrivende stund et gigantisk gnagsår på ryggen etter sekk mot bar hun i 4 t rolig jogg/ gåing… Ikke å anbefale altså. Skal i alle fall sørge for å ikke være gniten med vaselinsalven neste gang! helsigvis ikke så ofte det er så fint vær i Bergen at man usettes for denne grusomme «løpeskaden» ?

    1. Haha, noen løpeskader er som luksus å regne, ja! Jeg er også fæl til å få gnagsår, spesielt nederst på ryggen? Er det ikke drikkebeltet, så er det tightsen eller trusa.

  8. Signerer drikkesekkanbefalinger. Bare ikke kjøp på nett uten å ha prøvd typen først, for da kan man fort ende opp med en som er for lang til at den sitter godt på ryggen. Tips fra en lav løper til en annen.

  9. Nathan-beltet mitt får jeg ikkje snurpet smalt nok til at det sitter stramt rundt livet. Jeg må dra opp en valk og henge over beltet (!) som en lubben middelaldrende mann med vom og belte. DA sitter det! I alle fall en liten stund.

  10. Drikkevest fra Inov-8 er tingen! Da kan du supe fra slange, i motsetning til Salomon der du må ta flaska ut av lomma for å drikke. Har to «blærer» på 0,5l, veldig greit å ha en med vann og en med sportsdrikk?

  11. Hourra! Blabla Critical's a enfin réouvert!Je m'ennuyait des articles sur les skins, pouvoirs, bliblis, montures, etc. J'ai souvent eu de grosses hésitations à acheter certains objets des nouveautés. J'ai très hâte de lire tous vos nouveaux articles et de découvrir les améliorations du site. Je venais de temps en temps sur BBC voir s'il y avait du nouveau, et quand j'ai vu le nouveau design, je me suis dit que ça ne sera pas bien long avant l&r;93ouvertu#e.Bref, je suis très heureux de a réouverture et j'espère que vous êtes revenus en force

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.