Trim uke 11

På onsdag løp jeg hjem fra jobb. Det er ganske nøyaktig 15 kilometer. Jeg var som vanlig grumsete i beina og hodet etter å ha stått og forholdt meg til fremmede hele dagen, men det gikk over et sted mellom Manglerud og Ulven. Den turen var bra både for grunnlagsprosjektet og for livet mitt generelt.

20160316_183846

Sånn har den andre treninga sett ut denne uka:

  • Mandag: Langintervall på mølla. 4 x 10 min, 1.5 min pause. 12 km/t på alle dragene (jessss). 10,5 km til sammen.
  • Tirsdag: I. Morgenjoggings, 9km. II. 30 min ellipse + styrkings.
  • Onsdag: 15 km, 6:00 min/km.
  • Torsdag: Progressiv mølleøkt. 5 min @ 10,5 km/t + 5 min @ 10,8 km/t + 5 min @ 11 km/t + 5 min @ 11,2 km/t + 5 min @11,5 km/t + 5 min @ 11,8 km/t + 5 min @ 12 km/t. Oppvarming og nedjoggings. 9 km til sammen.
  • Fredag: 45 min ellipse + styrkings.
  • Lørdag: 1,5 t rolig løpings.
  • Søndag: 8 km joggings.

Tid: 8 t + 1 t styrke
Løpings: 65 km

20160315_071836

Fin uke å sette i banken. Er spesielt fornøyd med at jeg løp alle dragene på den moderate langintervallen på 12 km/t. Det skal jeg gjøre noen ganger til, før jeg prøver å øke litt. Nå er det kanskje ikke så lenge til møllesesongen er over, heller.

Sånn ellers merker jeg at det er på tide å melde seg på et løp. Jeg tenker et sommerløp. Da rekker jeg å løpe litt ordentlig først, samtidig som det ikke er så lenge til at jeg helt mister oversikten og motivasjonen. Så i løpet av et par uker skal jeg bestemme meg for det. Det må bli nord for polarsirkelen i så fall, da.

Mål for neste treningsuke:

  • To hardøkter
  • Minst én styrkings
  • Prøve meg på en langtur på 2 timer og/eller 20 km.

Siri

19 Comments

  1. Jeg stemmer for midnattsolløpet i Tromsø 18. juni. Evt må det vel finnes noen knallharde motbakkeløp i Lofoten?

    Denne uka var den uka der jeg tok ut alt jeg hadde satt inn i løpebanken og brukte det på billig smågodt.

  2. Kanskje dumt spørsmål, men i pausen på 1,5 min på langintervallen; står du stille da? Går? Jogger? Hilsen newbie, som trenger all info med teskei.

    1. Hei, Lisa! Elsker folk som leser og løper!

      Jeg pleier å gå eller jogge sakte i pausen, men jeg tror ikke det spiller noen rolle hva man gjør. Man bør kanskje holde det litt gående, da, men jeg tror ikke man trenger å jogge hvis man heller vil gå veldig sakte. Og det er veldig lov å stå litt stille rett etter at draget er ferdig.

      1. : ) Takk for svar. Om ikke altfor lenge skal 12 km/t på mila være moderat for meg også *drømmende blikk*, foreløpig holder jeg meg rundt ellever’n på en god dag.

  3. Så flink du er :) Selv har jeg strekt bekkenet!! Men kroppen trenger kanskje den påskeferien!

    Spørsmål: Hva er forskjellen på rolig løpings og jogging?

    Koz

    1. STREKT BEKKENET! OMG! Hvordan? Høres vondt ut!

      Rolig løpings går kanskje liiiitt fortere enn joggings, men jeg pleier å tenke på det som jogging hvis det er under en time og løping hvis det er over en time. Dette har jeg ikke vært klar over at jeg tenker før nå.

      1. Jeg er ikke helt sikker på når og hvordan det skjedde (mistenker feil rullings). Trodde først at den ene eggstokken min hadde løsna. Men gynekologen sa at det var lite sannsynlig. (I ettertid skjønner jeg hvorfor hun lo) så da dro jeg til kiropraktoren som ga en grundig, men uforståelig forklaring. Men jeg er sikker på at hun sa bekkenet! Det begynner å bli bedre nå, men ja, ævv!

  4. Hei!

    Gratulerer med alle fire dragene på 12 km/t :)

    Nerdespørsmål:
    Ble økten fortsatt innafor moderat eller ble det sone4?

  5. Har du noen gode tips for hvor man bør bedrive utendørsløpings i Oslo? Jeg dør snart av kjedsomhet av å løpe inne på mølla, men har bestemt meg for å like og løpe!

      1. Vålerenga. Jeg har gått den strekningen noen ganger, men ser for meg at det også er løpe/joggevennlig.

      2. Nå på vinterstid:

        Bygdøy, Ekeberg, Sognsvann, opp til Grefsenkollen, langs ringveiene og Trondheimsveiene. Fra Hammeren i Maridalen er det brøyta oppover den ene siden av elva.

  6. jeg hadde min første løpetur ute på lørdag. det var så deilig at jeg nesten svever enda. jeg mistenkte lenge at løpinga var noe jeg likte av feil årsaker. men det er ikke sant. nå banker jeg i bordet for at låret ikke bråker.

    heia:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.