Trim uke 13

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå går det unna med treninga, synes jeg. Jeg vinner som regel over dørstokkmila, og jeg får som oftest gjort det jeg har som mål om å gjøre. Sånn har jeg trent denne uka:

  • Mandag: 15 km, 5:49 min/km.
  • Tirsdag: hvilings
  • Onsdag: Langintervall på mølle. 4 x 10 min, 1.5 min pause. 12 km/t. 1 t 5 min til sammen. Easy peasy. + litt styrkings og tøyings.
  • Torsdag: 1 t 30 min rolig alternativt. 45 min ellipse + 45 min jogging i motbakke (10 % stigning).
  • Fredag: Langtur! 21 km, 5:47 min/km.
  • Lørdag: 45 min joggings etter reise.
  • Søndag: Moderat langintervall i motbakke. 4 x 8 min, 1.5 min pause. 1 t 30 min til sammen.

Tid: 8 t 15 min + litt styrke
Løpt: 66 km

På onsdag var langintervallene på 12 km/t lette. Jeg var ikke i tvil om at det var moderat, noe jeg var etter den første gangen jeg løp alle sammen på 12 km/t for to-tre uker siden. Det hjalp selvfølgelig at jeg hadde hvilt dagen før. Langturen forrige uke føltes lettere enn langturen denne uka, sikkert av samme grunn. Denne gangen hadde jeg ikke hvilt dagen før.

Jeg føler at jeg balanserer på kanten nå. Merker godt i lårene at jeg har økt treningsmengden litt de siste ukene, og iallfall at jeg løper litt drøyere turer. Samtidig må man jo utfordre litt for å bli bedre. Så jeg tar det litt dag for dag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg og Hallén er på Gran Canaria. Det skal vi selvfølgelig snakke om og se på bilder av seinere, men det jeg skulle si akkurat nå, var at det er fint å trene her. Temperaturen er ikke dødsens, bakkene er lange, ingen bryr seg. Dessuten er det veldig fint å ha med Hallén på løpetur, han er liksom trener, støtteapparat, pusher, heier, sherpa og fotograf i én og samme person.

Siri

10 Comments

  1. Prøvde meg på mølleintervallene dine, det var jo drepen. Har du forresten ordentlig pause-pause i de 1,5 minuttene eller går/småjogger du?

    1. Jeg pleier å tusle på kanskje sånn 4 km/t! Noen ganger småjogger jeg litt, men det er sjelden. Syntes du det var lengden eller farta som var drepen?

      1. Det var egentlig mest drepen for vilja. Løp på 11,5 og etter 3 x 10 min var det liksom bare nok, 10 min til kjentes ikke helt realistisk. Vet ikke om det var fart eller lengde som gjorde det.. Premierte meg selv med smågodt uansett.

        1. Synes du fortjener smågodt bare for å gi det et forsøk, ass. Nå hører det også med til historien at jeg begynte på 3 x 10 min på 11 km/t, og økte veldig gradvis derfra.

  2. Jeg skulle gjerne hatt en Hallèn! Eller, jeg har jo strengt tatt min egen Hallèn men ikke akkurat på treningsfronten. På den fronten er vi like glade i potetgull, TV-serier og koseklær. Kos dere på Gran Canaria!

    Jeg pleier ikke kommentere på trim innleggene dine men greit å nevne at jeg synes du er skikkelig sprek og et ideal noen av oss dødelige kan se langt etter!

  3. Skulle egentlig spørre deg om hvordan du kan ha så mange bra løpebilder av deg selv (for jeg trodde jo selvfølgelig at dette var tatt fra arkivet), men nå skjønner jeg det! Hallén!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.