Trim uke 17

20160424_134856 (1)

Denne uka måtte jeg ta det ned et hakk og tvinge meg selv til å løpe litt mindre. Begynte å merke kjøret i slutten av forrige uke, og det løpet på tirsdag satt i lenger enn jeg hadde trodd. Målet med halvmaraton er ikke vinn eller forsvinn, det er å fullføre med en frisk og sterk kropp. Da må man faktisk hvile litt også. Sånn har jeg trent denne uka.

  • Mandag: hvilings
  • Tirsdag: I. 45 min morgenjogg + styrke
    II. Løp! Les om det her. 4,8 km. 50 min m/oppvarming.
  • Onsdag: 1 t 10 min jogging i slaps og snø + tøying.
  • Torsdag: hvilings (20 min styrke)
  • Fredag: 40 min løpetur på morgenen.
  • Lørdag: I. morgenjogg 40 min + styrke
    II. Moderat langintervall. 5 x 10 min, de tre midterste på bane. 4:45-4:50 min/km. 1 min pause. 1 t 20 min til sammen + tøying
  • Søndag: 1 t + tøying

Tid: 6 t 15 min + 1 t styrke
Løpt: 67 km
Uker igjen til halvmaraton: 7
Styrking og tøying: 3/3 og 3/3

20160430_070833

Herregud, det løpet drepte beina mine. For det første er jeg ikke vant til å dunke så kjapt på asfalt, og for det andre har jeg nok fortrengt hvor sliten man blir i beina av sånt. Var ikke klar for noe særlig actionfylt før lørdag ettermiddag, og da tenkte jeg at det var bedre å pushe lengde enn fart. Tror det var en god avgjørelse.

Alt i alt fikk jeg to veldig gode økter, med tirsdagsløpet og langintervallen. Kuttet langturen i dag, og er ganske sikker på at det var lurt. Nå føler jeg meg klar for en ny, tøff uke.

Mål for neste trimmeuke:

  • Gjennomføre 10 km i Harstadkarusellen på tirsdag med stil.
  • Én hardøkt i tillegg til karusellen.
  • Én langtur på ca 2 timer.

Siri

5 Comments

      1. Løping er jo en viktig del av livet ditt, så det hadde vært rart om du skrev mindre om det enn du pleier! Da jeg begynte å lese bloggen din tror jeg det var enda mer løping her inne enn det er nå, så for min del kan du trygt pøse på :D

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.