Trim uke 21 og 22

20160605_172506

Her er treninga mi de siste to ukene, siden jeg var så sliten at jeg ikke orket å oppsummere etter 90-kilometersuka forrige søndag:

  • Mandag: I. 45 min morgenjogg + styrke
    II. 1 t ettermiddagsløpings, 11 km 5:48 min/km + tøying
  • Tirsdag: 1 t 30 min orienteringstrening. Ganske tøft. Tøying.
  • Onsdag: hvilings
  • Torsdag: I. snaut 1 t morgenløpings, 10 km, 5:42 min/km. + styrke.
    II. 1 t løpings. Skulle løpe en hardøkt, ble ikke noe av. Tøying.
  • Fredag: 1 t 5 min løping, mye sti + styrke.
  • Lørdag: Pannekakeløpet.
  • Søndag: Langtur, 2 t 10 min, 20 km. Mye sti.
  • Mandag: 1 t 20 min, 14 km, 5:55 min/km. Styrke.
  • Tirsdag: hvilings (tøying)
  • Onsdag: 40 min jogg + styrke og tøying.
  • Torsdag: 1 t stitur
  • Fredag: 45 min løpings + styrking og tøying.
  • Lørdag: Baneøkt. 3 x snaut 2500 m + 1 x drøyt 1200 m. Moderat, ca 4:37 min/km. 1 min pause. 11 km til sammen.
  • Søndag: Langtur, 1 t 55 min.

20160605_172427

Nå er det bare to uker til halvmaraton, du. Herregud. Vanligvis ville jeg trent meg ganske sliten nå den kommende uka, og så hatt en veldig lett uke før løpet. Denne gangen er det ikke så viktig. Som jeg skrev i midten av april, så er målet først og fremst å stå på start og føle at jeg har distansen inne, at jeg er konkurranseklar og at jeg er tilbake etter skaden. (Det høres så alvorlig ut å være «tilbake etter skaden», herregud, det var jo bare litt vondt i foten.) Halvmaratonet i Tromsø er omtrent seks måneder etter at jeg begynte å trene ordentlig igjen, og blir en fin avslutning på opptreninga.

Tidsmålet er 1:40, men det er laaaangt under alt det andre på målsetningslista. Formtoppinga, nervøsiteten og tidsskjemaene får komme seinere. Nå er det viktigst å ha det gøy og å føle meg som en løper igjen. Dessuten tror jeg 1:40 fort kan gå uansett. Jeg er ikke sikker på det, men jeg er sikrere enn jeg var for to måneder siden.

Jeg har selvfølgelig tenkt å ta noen dager kuli før løpet, det er ikke det, jeg skal bare ikke løpe meg ihjel denne uka eller planlegge så mye rundt noe som helst. Hvis du er litt skuffet over at jeg ikke kommer til å kjøre en skikkelig oppladning, så kan jeg love deg at jeg skal løpe minst ett løp med full pakke til høsten.

Siri,
som ikke vil se én jævla snap til fra Syden-Oslo

10 Comments

    1. Jeg har sånn helt ok trua på 1.40, jeg også. Jeg har tenkt å løpe maraton en gang. Har bare ikke noe særlig lyst + synes maraton får ufortjent mye kredz sammenlignet med de andre distansene. Håper du får en fin uke, Malin!

  1. Halvmaraton er så langt. Hurra for deg og alt i rute! Kanskje du kunne skrive litt om sko og klær og sånn? Hva tar du på deg for å løpe så langt? Må du teipe strategiske kroppsdeler – eller driter du i det?

    1. Hahahaha, på bloggdashbordet (liksom på baksiden av bloggen, der jeg skriver innleggene, bestemmer hvordan alt skal se ut og modererer kommentarfeltet og sånn) kommer det alltid opp en forhåndsvisning av kommentarene, og det er bare de første setningene. Så et øyeblikk trodde jeg kommentaren din sluttet med «Kanskje du kunne skrive litt om sko og klær og sånn?» Og jeg bare: Trine? Går det bra med deg?

      (Kan selvfølgelig skrive litt om sko og klær og sånn!)

      1. hahaha!!!! Der har du meg ja – veldig opptatt av klær og sko!
        Neida. Jeg synes det er fascinerende med lange løp. Både det at det er så j**lig langt men kanskje særlig forberedelsene. Talkum mellom rompeballene? Teiping av brystvorter? Vurdering av faren for spontan tarmtømming underveis? Eksotisk…!!!

  2. Fine, Siri! Du er definitivt i rute! Leste akkurat tålmodighetsinnlegget – ett tak av gangen. Det skal jeg huske på. Ettersom du og Shape-up opererer i ulike tidssoner, lurte jeg på om du har noen nøkkelpunkter mht å skulle trene mot en 10 km 17. september? Dvs 12 uker +. Jeg starter ikke fra scratch, men fra et punkt hvor jeg aldri har løpt noen 10 km før, og hvor treningen er ganske tilfeldig, dog tilnærmet daglig. HH-målsetning < 45 min. (HH = hårete og hemmelig). Kanskje ligger det et aktuelt innlegg i arkivet ditt allerede? Skap en magisk dag! h

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.