Trim uke 23

Har hatt en hyggelig treningsuke. Høydepunktet var løpet på tirsdag. Det gikk som smurt, og jeg føler meg i rute før halvmaraton om en uke. Her er det eneste bildet av meg fra løpet:

13339534_611428619023191_1621645576222260982_n

Det er fra bedriftsidretten i Troms og Finnmark, og viser akkurat hvordan jeg følte meg på det tidspunktet i løpet, ca 100 meter før mål. Ganske blurry.

Sånn har resten av treninga sett ut denne uka:

  • Mandag: 1 t 20 min løpings + styrke & tøying.
  • Tirsdag: 12 km konkurranse. Les mer her.
  • Onsdag: Hvilings. (styrke & tøying)
  • Torsdag: 1 t 15 min løpings + tøying
  • Fredag: 45 min jogg + styrke
  • Lørdag: Elgen, 1 t 30 min.
  • Søndag: Intervall. 10 min – 8 min – 6 min – 4 min – 2 min, progressiv innsats. 1 min pause. Grus & bakker. 1 t til sammen.

Det er jo bare en uke igjen til halvmaraton. I dag, søndag, løp jeg en ganske dårlig intervalløkt. Eller, det var jo ikke økta sin skyld, jeg fant bare ikke flyten. Snappet etter pusten, slang med armene, klarte ikke være helt i angrepsmodus, som en eller annen mental trener helt sikkert kaller det. Alt er med andre ord akkurat sånn det skal være en uke før et løp jeg har trent lenge for.

Som vi snakket om forrige uke, så ville jeg nok vanligvis løpt mer og hardere den nest siste uka før et viktig (reeeelativt sett) løp, og så hvilt meg til en liten formtopp i dagene før løpet. Med den dårlige foten og opptreninga og alt det der, så er jeg fortsatt fornøyd med at jeg droppet det. Hjelper ikke å være på en formtopp om man må hinke rundt løypa, ikke sant. Så jeg cruiser rett og slett inn mot halvmaraton i Tromsø om en uke. Det blir hardt og gøy.

Vi skal selvfølgelig snakke mer om planen for løpet og alt sånt når det nærmer seg litt mer. Akkurat nå må jeg bare spise fiskesuppe.

Siri

2 Comments

  1. Gratulerer med navnedagen til oss, Siri! Det betyr vakker seier, og det kan være noe å fortelle til typen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.