Trim uke 3

Her er jeg tilfeldig poserende på skitur:

20160120_115421

Her rusler og går det. Kommer meg for det meste ut. Synes en times trening er lenge, men klarer på et vis å få det til både titt og ofte.

  • Mandag: Langintervall på mølla. 4 x 10 min, 2 min pause. 1 t til sammen. 11 km/t på dragene, men følte meg klar for ett drag mer enn forrige gang jeg løp den samme økta.

Uten navn

  • Tirsdag: 30 min roing + 30 min ellipse + slyngestyrke & skumrulling.
  • Onsdag: Skitur, ca 2 t.
  • Torsdag: Joggings, 1 t 15 min.
  • Fredag: Planlagt og nødvendig hvil.
  • Lørdag: Progressiv mølleøkt. 15 min oppvarming + 5 min @ 9 km/t + 5 min @ 9,5 km/t + 5 min @ 10 km/t + 5 min @ 10,5 km/t + 5 min @ 11 km/t + 5 min @11,5 km/t + nedjoggings. 55 min til sammen. + skumrullings

2301

  • Søndag: 1 t joggings.

Tid: ca 7 t + 20 min styrke + 30 min skumrulling
Løpt: 40 km

20160120_120511

Putter enda en uke i banken. Er mest fornøyd med å få til de to hardøktene på mølle i uka. De er kjedelige, men det er sånne økter kroppen og beina trenger nå, for å løpe fort en eller annen gang seint i 2016. Akkurat nå får jeg ikke gjort noe annet enn å legge stein på stein, så da får jeg bare fortsette med det.

Formen er et miniminiminihakk bedre enn den har vært. På den progressive økta i går, klarte jeg å ta en ekstra 5-minutter på 11,5 km/t, sammenlignet med forrige uke, da jeg ga meg på 11 km/t. Enda bedre er det at jeg syntes det var helt greit å ta et fjerdedrag på langintervalløkta på mandag. Det er også en del av å bli i bedre form: å holde ut lenger.

Til uka lurer jeg på om jeg skal prøve meg på fem løpeøkter, siden det har gått bra med fire stykker en god periode nå. 45 minutter jogging er også løping.

Mål for neste uke:

  • to hardøkter
  • minst én alternativ økt
  • minst én styrkings

Siri

16 Comments

  1. Det er så gøy å se at løpeformen din blir bedre og bedre, du fortjener det virkelig altså! Synes også du skal begynne med videoblogging <3

  2. All forbedring er god forbedring! Fine grafer på intervallene der, forresten. Og hyggelig med en slags definisjon på hvorvidt jogging og løping er synonyme, har lurt litt på det der.

  3. Den progressive løpeøkta der kopierte jeg forrige uke, og den var genial! Mye gøyere enn vanlig tempo, kommer til å kopiere den denne uka også :)

  4. Tips til skiklær? Jeg har ikke hatt på meg ski siden jeg var ni år, men nå har min kjære funnet ut at jeg skal ha en ny hobby. Tenker mest overkropp.. Hvor mange lag? Finnes det gode jakker under 1000 kroner? Fant en test fra 2011 på nett, men kanskje du og de sporty leserne dine har et tips?

    1. Jeg pleier å ha super under jakka, så lenge jeg skal trimme og det er varmere enn ca -5. Noe kaldere enn det, og jeg kjører på med dobbel ull + jakke. Har egentlig ikke så mange jakketips, utover at det er bra med litt vindstopperstoff på forsiden. Har ikke en eneste skijakke eller overtrekksjakke som er yngre enn fire år, så kanskje noen andre i kommentarfeltet har tips?

      Men du, gratulerer med ny hobby! Hvordan føles det?

      1. Altså. Første tur var forrige søndag. Og det som begynte med sånn nusselig koselig tulle med ski i sola i naboparken ble til (Nå! Drar vi til SOGNSVANN! Og vi rekker IKKE hjemom for å gå på do!) Og så ble det knøling til Ullevålsseter. Og skrikerunger og gulasj og utedo i helvetes mange (femten) minus. Og så kom det for en dag at det ikke var noen t-bane i nærheten så vi måtte knøle til Frognerseter. Og min livspartner veksla mellom å være glad pappa på tur til kroatisk fotballtrener på tur. Og vi snakket ikke med hverandre på banen hjem.
        Andre tur var i går. En gang rundt Sognsvann med vaffel til slutt. Ingen krangling, jeg var glad for å være litt flinkere til å skli i stedet for å traske, og han syntes det var en litt kjedelig tur men hyggelig at jeg ikke kjefta på ham.

        Det kommer seg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.