Trim uke 30 (maratontrening uke 2)

20160730_154412

Ferdig med andre treningsuke i maratonprosjektet. Er litt sliten, men det går foreløpig greit. Løper mye på fjellet og i skogen, så kilometerantallet blir ikke så overdrevet. Det er bra, da kan jeg bli ganske sliten uten at det er så risky for beina. Trimmings denne uka:

  • Mandag: Fjelløping, 1 t 45 min, 13 km.
  • Tirsdag: Opp Møysalen, må få minst 2 t trening for det.
  • Onsdag: hvilings (smart)
  • Torsdag: Langtur på asfalt. 24 km, 2 t 10 min, 5:25 min/km.
  • Fredag: 45 min jogg.
  • Lørdag: Fjelløping, 1 t 20 min, 12 km, inkludert en god runde opp skibakken.
  • Søndag: Skogsløping, 1 t 15 min, 12 km.

Tid: 9 t 15 min
Løpt: 75 km
Lært om maratontrening: Et lite gnagsår blir fort et stort gnagsår.

20160731_131839

Er fortsatt klokkeløs, men det er jo, for å være helt ærlig, et ikke-problem. Sånn i det store og hele. Pleier uansett veldig sjelden å se på noe annet enn tiden underveis i økta, og det kan man jo bruke en vanlig klokke til. Tenk det. Har også løpt mye med andre som har fungerende klokker, så det har gått greit å finne ut av hvor langt vi har løpt. Løpevennene mine er litt for raske for meg, så for det meste henger jeg etter som en kroka sei på land. Her, for eksempel:

20160730_152712

Har tegnet inn en pil så du skal se hvor Julie er. Jeg bare: «Vi møtes på toppen, da!» Det er luksus å alltid få være den som henger på. Gratis pushing, liksom. Dessuten blir aleneturene lettere, for da kan jeg med god samvittighet ta det i et behagelig tempo. Så tusen takk til alle løpevenner!

Og så en innrømmelse: Jeg har ikke trent noe styrketrening denne uka, selv om jeg sa at jeg skulle gjøre det. Så, nei, assa. Må vel bare skjerpe meg til uka, da? Blæh.

Mål for den kommende treningsuka:

  • To styrkeøkter på 20 min.
  • Én langtur på 25-26 km, kanskje med litt maratonfart involvert.
  • Minst én hardere økt, en moderat langintervall eller noe.

Siri

2 Comments

  1. Stå på! Jeg tenkte først at du burde ventet et år med maraton, men du vet forhåpentligvis hva du gjør.

    Og takk for dine tidligere førstehåndsbeskrivelser av Rimstigen, både i bloggpost og direkte. Det var et flott løp med en helsikes flott og jævlig trasé. Litt skummelt mtp. høyde, men mest på vei ned igjen. Gikk greit, endog. Alt som manglet var en frisk kropp, men det er jo ikke løpets skyld.

    H.

    1. Så bra at du kom deg opp og ned Rimstigen! Håper det gikk ok, og at du er på bedringens vei!

      Aller helst skulle jeg aldri løpt maraton, men så sa jeg i 2011 at jeg skulle gjøre det i 2016, og man må gjøre det man har lovet man skal gjøre. Kan avkrefte at jeg vet hva jeg driver med.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.