Trim uke 37 (tre uker til maraton)

https://www.instagram.com/p/BKdUTsPgwGI/?taken-by=susanneglange

Var på Eikeskar med Susanne i går, her er et bilde hun tok.

Nå røyner det på, dere. Jeg har løpt 100 kilometer og verdens lengste langtur denne uka:

  • Mandag: løpings, 1 t 35 min, 17 km, 5:36 min/km + 10 min mattestyrke
  • Tirsdag: rolig stitur, 1 t 20 min
  • Onsdag: I. morgenjogg, 45 min + 10 min mattestyrke
    II. Kupert kontinuerlig intervall (eller distanse med tempovekslinger, om du vil): (5 min litt under maratoninnsats – 5 min maratoninnsats – 5 min litt over maratininnsats) x 3, altså 45 min rimelig hardt. 1 t 5 min til sammen.
  • Torsdag: rolig stitur, 1 t 20 min + 10 min mattestyrke
  • Fredag: verdens lengste langtur, herrgud. 33 km, 5:30 min/km.
  • Lørdag: hvilings
  • Søndag: 1 t rolig stitur + litt skumrulle

Tid: 10 t + 30 min styrke
Løpt: 100 km (jepp, jeg visste akkurat hvor langt jeg måtte løpe i dag for å få det til)

untitled-2

Jeg er sliten. Sånn skikkelig god og stinn i lårene, sovner med én gang jeg legger meg i senga, synes det er veldig unødvendig med trapper. Likevel går det på et vis. Jeg kommer meg ut, som regel er kroppen med når jeg får løpt meg litt inn i økta, og jeg får som oftest gjort det jeg har planlagt. Føler på en måte at jeg har godtatt at det er en drittjobb som må gjøres og at det bare er å brette opp ermene.

Men det er selvfølgelig ikke bare dritt. Det er sommervarmt i Oslo, og jeg har løpt masse uten t-skjorte denne uka. Jada, jeg vet at det ikke er Bra at det er så varmt, men det føles veldig godt for en frossen Harstad-kropp. Dessuten var langturen på fredag den lengset langturen jeg skal ha før maraton, så nå kan jeg krysse det av lista! Har planer om en langtur til uka igjen, men det blir mye kortere. Faktisk har jeg ikke noe lyst til å snakke så mye om den turen på fredag, for det var virkelig helt jævlig. Så det holder med dette: jeg gjorde det.

Mål for neste treningsuke:

  • minst én hardøkt
  • en langtur på +/- 22 km
  • to styrkeøkter
  • holde trykket oppe
  • overleve

 

20160915_125245

Siri

11 Comments

    1. Takk, Molly! Jeg håper det! Synes fortsatt det er helt vilt tøft at du løper mer enn dobbelt så langt og synes det går helt ok!

  1. Hvordan kan det være morsomt å gjennomføre noe det er så kjipt å trene seg opp til?
    En haug med kudos til deg for overstått kjempelangtur.

    1. Tusen takk!

      Jeg aner ikke. Det er fortsatt det største mysteriet oppi alt dette. Kanskje jeg har et bedre svar etter at jeg har gjennomført, men per nå er jeg veldig skeptisk.

  2. «Faktisk har jeg ikke noe lyst til å snakke så mye om den turen på fredag, for det var virkelig helt jævlig. Så det holder med dette: jeg gjorde det.»

    Same her når det gjeld Oslo halvmaraton. Hadde eg skulle løpt 33 km den dagen så hadde eg drukna meg sjølv ved Sørenga.

    Siri, du er snart i mål!! Heia heia! Det er alltid deilig når den lengste langturen er overstått. Då er det liksom berre sjarmøretappa igjen! (Hehehehe)

    1. Men hallo, grattis med vel overstått halvmaraton i Oslo! Skjønner at det ikke gikk akkurat sånn du hadde håpet, men håper du synes det var verdt det likevel. Sterkt gjennomført!

  3. Kom til å tenke på deg når faren min snakket ved middagsbordet her om dagen om hun som lå an til tredje plass på Oslo maraton, men kollapset 30 meter før start og måtte bæres i mål. Satser på at det går bedre på maratonet ditt!

    1. Omg, Vibeke! Jeg håper også det går bedre på maratonet mitt. I verste fall får jeg vel bare begynne å krabbe eller rulle.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.