Trim uke 39 (nest siste uke før maraton)

20160929_170530

Det er to uker til maraton. Eller, akkurat nå er det vel strengt tatt nøyaktig én uke igjen, men vi skal jo snakke om uka som har gått, og det er den nest siste uka før maratonet i Budapest søndag 9. oktober.

Jeg må fortelle dere noe, og det er at jeg har litt vondt på baksiden av det ene låret. Det er ikke krise. Det er ikke så vondt at jeg er bekymret for maraton, men det er så vondt at jeg har løpt litt mindre denne uka enn jeg hadde planlagt. Jeg har løpt tre turer. To joggingser og en motbakkeintervall (5×5 min på fredag). Det er mer enn nok den nest siste uka før maraton, og som sagt er det på ingen måte krise. Jeg tror helt ærlig ikke det kommer til å ha noen som helst innvirkning på hvordan maratonet kommer til å gå. Jeg sier det bare fordi det hører med til historien. På en måte har jeg ventet på det, for det hører vel til et maratonprosjekt å ha litt vondt her og der? Vi kan snakke mer detaljert om det hvis det skulle bli et større problem, noe jeg altså ikke tror det gjør.

Nå er det altså bare én eneste uke igjen til maraton. Jeg gleder meg. Litt til å løpe løp igjen, aller mest til å bli ferdig med hele dette prosjektet. Om låret synes det er ok, tar jeg meg en litt kjapp og kort økt på tirsdag, ellers blir det kanskje to små joggingser. Om låret ikke synes det er greit, så er det ikke noe problem å bare hvile helt fram til søndag heller. Jobben er gjort.

Vi skal selvfølgelig snakke mer om selve planen for løpet og alt sånt seinere. Hvis det meste går som det skal, skriver jeg et løpsreferat om nøyaktig én uke. Kan nesten ikke tro det.

Siri

15 Comments

  1. Hvor stor andel av bagasjen din til Budapest skal være ekte godis til restitusjonsmat? I og med at utlandet ikke kan ekte godis.

    1. Det blir nok i det minste en liten pose smågodt (kanskje sånn 500 gram?). Tror jeg får regne med at de kan potetgull i utlandet? Evt. at jeg kan få meg noe bra pommes frites? Og så blir det selvfølgelig dessert hele dagen, hver dag i lang tid etterpå.

  2. Tiden har gått fort! Du får hvile deg i form, dumt å dra på seg skade noe helt på slutten… Ønskeblogg: oppsummering av treningen din mot maraton (hvor mange kilometer/uke + nøkkeløkter) og om du har vært fornøyd med ‘opplegget’ ditt.

    1. Ja, helt enig. Det dummeste man kan gjøre er vel å overdrive mot slutten! Skal skrive ned ønskeinnlegget, så kommer det nok en oppsummering ikke så lenge etter maratonet, tenker jeg.

      1. Denne kommentaren kommer til å forfølge deg i 20 år, du veit det? Om 19 år får du tilsendt en skjermdump via et passende sosialt medie.

  3. Tiden har gått så raskt! Jeg blir helt skjelven i kroppen av nervøsitet av å tenke på minuttene før du skal krysse startstreken. Det betyr at jeg gleder meg, jeg også!

  4. Eg gleder meg så sjukt til å høyre korleis løpet går!! Og ikkje minst til løpsrapport, ammagad. Har Buda ein app der ein kan følge med under løpet?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.