Trim uke 4

20160130_145915

Det går i den samme tralten her. Heldigvis har det blitt en ok tralt. Jeg synes treningsmengden på omtrent 7 timer i uka går greit. Jeg blir sliten, men iblant klarer jeg til og med å ha gode økter to dager på rad. Målet denne uka var å løpe fem ganger, i motsetning til de fire jeg har løpt i uka til nå. Det har gått bra. Foten takler det fint og jeg har ikke fått vondt noen andre steder.

Sånn har det sett ut:

  • Mandag: 40 min joggings + skrumrulle
  • Tirsdag: Moderat langintervall på mølla. 4 x 10 min, 2 min pause. 11 km/t på første drag, 11,5 km/t på resten. 1 t til sammen.
    2501
  • Onsdag: Løpings, 1 t 10 min.
  • Torsdag: 30 min ellipse + 20 min styrke + rulling
  • Fredag: Progressiv mølleøkt. Oppvarming + 5 min @ 9,5 km/t + 5 min @ 10 km/t + 5 min @10,5 km/t + 5 min @ 11 km/t + 5 min @ 11,5 km/t + 5 min @ 12 km/t + nedjogg. 1 t til sammen.
    2901
  • Lørdag: Løpings, 1 t 25 min. 5:38 min/km, 15 km.
  • Søndag: 1 t ellipse + rulling.

Tid: 6 t 45 min + 20 min styrke + 40 min rulling&tøying
Løpt: 52 km

Høydepunktet denne uka var å se 12 km/t på mølla på fredag. Og lørdagsturen med Hallén. Vil du være med på løpetur? spurte jeg. Ja, sa han. Og så la vi i vei. Han løper et halvt skritt bak, for å ikke presse tempoet. Bortsett fra når det blåser motvind, da løper han rett foran meg. Jeg tøffer meg likevel, løper litt for fort for min nåværende form og farge. Det var en slitsom og fin tur. God å ha i banken.

20160130_151244_001

Jeg prøver å bygge meg et grunnlag. Det er tidkrevende, jeg prøver å være tålmodig. Erfaringsmessig tar det meg 12-14 uker med ganske mye trening før jeg er i god form. Det er når jeg ikke har hatt et års skadeavbrekk. Så jeg tenker at denne treningsfasen også varer i 12-14 uker. Jeg vet ikke om jeg skal kalle det jeg driver med for grunnmurlegging. Jeg synes jeg er i fasen før grunnmurbygginga. At jeg driver med sprengstoff og bulldozer eller noe. Lager stø grunn for grunnmuren å stå på. Vi kan godt kalle det grunnmurbygging, assa, det er greit.

Jeg har iallfall fire gode uker bak meg nå. Det er fire mer enn for fire uker siden.

Mål for neste uke:

  • Fire-fem løpeøkter.
  • Minst én styrkeøkt.
  • Minst én økt på halvannen time eller mer.

Vi snakkes i morgen.

Siri

14 Comments

  1. Jeg blir like imponert hver uke. Helt sant.
    Også liker jeg at dere er så samstemte at Hallén ligger bittelitt bak. Lurt!

    (Ps. Det går visst an å trykke på T-en min igjen.)

  2. Hurra, hurra, hurra for T!!

    Du imponerer veldig med innsikten og tålmodigheten din, Siri! Har du hatt langvarige skader tidligere? Jeg synes å huske noe fra den gamle bloggen om ankler og krykker?

    1. Ja, har røket det som kan rykes i anklene, hadde til og med et lite brudd inni der et sted på et tidspunkt. Det er heldigvis veldig lenge siden!

    1. Det er vel en blanding av følelse og av å kunne løpe så mye jeg vil. Superform, derimot, da snakker vi sånn 40-41 på 10k.

      Store deler av Den hemmelige testløypa er for tiden helt islagt, og dermed blir noe av poenget med testinga borte, men har planer om å ta meg en tur om en måned eller to!

  3. Om du gjør klar til grunnmur tror jeg nok treningsgrunnfjellet ditt står ganske støtt. Sikker på det blir et solid kråkeslott til slutt!

  4. 1. Du er mitt treningsforbilde (selvom jeg nok aldri kommer til å bli like tøff som deg. Jeg har ikke hatt noen skade og sliter med å løpe 4 min på 11 km/t når jeg løper intervall. 10 min er helt fantastisk!!
    2. Jeg er flink til å bruke astma som unnskyldning
    3. Har du mølla på stigning? Hvis du har det. Hvor mye har du den på?

    Klemz

    1. 1. Wow, takk! Hva liker du å høre på når du løper på mølla?
      2. Astma er ikke en unnskyld, det er vel en gyldig grunn, er det ikke? Synes uansett ikke du har noe å unnskylde.
      3. Nå for tiden pleier å ha den på 0,5 eller 1 prosent stigning.

      Koz

  5. Før man bygger grunnmur må man ofte både grave og fundamentere skikkelig. Det er tøft arbeid, man risikerer både å støte på fjell som må sprenges bort og kvikkleire som må stabiliseres og whatnot. I forbindelse med grunnarbeidet legger man også gjerne ned bunnledninger.

    Jeg bygger på en slags evig grunmur nå, tror jeg. Fordelen er at det sannsynligvis blir veldig stabilt. Håper jeg får bygd et lite tårn på muren etterhvert!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.