Trim uke 5

  • Mandag: I. Skitur, 1 t 10 min. II. 45 min ellipse + styrke.
  • Tirsdag: hvilings
  • Onsdag: Rooolig skitur, 1 t 30 min.
  • Torsdag: hvilings
  • Fredag: intervall på ellipsa. 6 x 5 min, 1 min pause. 1 t til sammen. + styrke.
  • Lørdag: Skitur, 1 t 30 min.
  • Søndag: hvilings

20150131_125546

Jeg skjønner ikke hvordan folk kommer seg på trening. En av grunnene til at jeg liker å løpe, er at det er null forberedelser involvert. Man tar på seg skoene, liksom. Med ski må jeg først (få noen til å) smøre dem, og så bære dem de 200 meterne opp til skiløypa. Med innetrening må jeg både pakke bagen og gå ned til treningssenteret. Mer skal det tydeligvis ikke til før jeg synes det hele blir for drøyt å drive med på daglig basis.

Så nå når jeg ikke kan løpe, har jeg bestemt at målet er å trene annenhver dag. Kjenner jeg meg selv rett blir det helt sikkert mer, men da har jeg iallfall noe å forholde meg til, og så kan jeg føle meg flink uansett hva jeg fjaser med.

20150202_114329

Herr fascitt lever fremdeles, men foten er bedre nå enn for to uker siden. Støtteapparatet får avgjøre om de synes det er stor nok forbedring til at jeg bare skal fortsette som dette, eller om vi må begynne å tenke på en eventuell amputasjon.

Vurderer i så fall kjøttrødt som temafarge på amputasjonen. Har også sett noen rimelig lekre invitasjonskort fra silkepapir.no. Tenkte å kjøpe sånne små plastikksager på lekebutikken og bruke dem som bordkort. Også blir det kake formet som en stump, selvfølgelig. Ikke at jeg har tenkt noe på det, da, haha! Sånn er det å være en planlegger, hehehe, klarer ikke slutte planlegge. Elsker å planleggge! Tror nok Hallén begynner å bli ganske lei av all planlegginga! Planlegg, planlegg, plablegg

S

6 Comments

  1. Hei Siri. Jeg føler med deg! Herr Fasciit – eller Herr Fascist som jeg kaller han – er grusom. Du må være ekstremt forsiktig så betennelsen ikke går over i en kronisk tilstand nå, noe den kan gjøre dersom du ikke gir skaden nok tid og ro til å heles. Senen vil i såfall bli fortykket, og voila – du har en skade som det kan ta flere år å bli kvitt. Selv måtte jeg klare meg i 1,5 år uten løping, og for å bli helt bra måtte jeg også kutte ut sykling, trasking, ski etc i ca 6 mnd. Frarådes!

  2. Likte så godt hvordan dette innlegget begynte så innmari kjedelig med skitur og ellipse og treningsoversikt, og så bare tok seg opp. Fullstendig.

  3. 200 meter til skisporet?! minner om at kystnære strok vestpå finst: må köyra ein halvtime (har ikkje bil) til löypa, og det er vekselvis slaps/usynleg isdekkje/farleg strösand på joggevegen. i bassenget er det er trege folk som sym med feil (for breie, plasskrevjane tak) symjeteknikk i bassenget, pluss ei dame som sym diagonalt over tre banar, men eg har ikkje tord å seia noko, for eg trur ho trur ho har stö kurs.

    (islandsk tastatur)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.