Trim uke 41

  • Mandag: Hvilings.
  • Tirsdag: 16 km/1 t 30 min, 5:34 min/km + skumrullings.
  • Onsdag: I. Baneøkt: litt hopping og spretting + 10 x 200 m på ca 42 sek, 1 min pause. II. 10 km/1 t, 5:55 min/km + 15 min styrke mage/rygg.
  • Torsdag: 16 km/ 1 t 30 min, 5:36 min/km + skumrullings.
  • Fredag: I. 11 km/ 1 t, 5:30 min/km + styrke bein. II. 45 min joggings.
  • Lørdag: Langtur 21 km/ 2 t, 5:40 min/km.
  • Søndag: I. 40 min joggings + 15 min hopping og spretting i trapp/på banen. II. 30 min ellipse + skumrullings.

Løpt: 98 km
Tid: 10t 20 min + 45 min styrke

Uke tre av høsttreninga i boks. Byggeg ggunnmug! Broren min har en talefeil som gjør at han uttaler r som g, og hver gang jeg tenker på grunnmur, tenker jeg først på ggunnmug.

Bare slang meg ned her etter en økt, da:

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJeg synes det går bra nå. Hjernen og beina har på en måte skjønt hva vi driver med, som er mer løping enn vanlig.

Om beinstyrkings:
I tillegg til den rolige treninga prøver jeg å utfordre beina med litt styrke, litt hopping og bittelitt fart. Til nå har det blitt omtrent én kort og grei styrkeøkt for beina i uka. Da pleier jeg å ta knebøy (forrige gang tok jeg 3 x 9 med 110 pounds), gå litt utfall mens jeg holder en 35 pounds plate (tipper det er sånn ca 3 x 16 skritt), ta ettbeinsmarkløft med en kettlebell på 15 pounds, og til slutt ta leg curl (akkurat nå er jeg på 3 x 8 med 27,5 kg).

Noen ganger har jeg mindre vekt og tar flere repetisjoner, andre ganger tar jeg tyngre og færre. Dette er det ikke noe mønster i, og jeg varierer sånn fordi det er den eneste måten jeg klarer å unngå å sleggekaste kettlebells på noen før, under og etter økta. Prøver å bli ferdig i beina hver gang, da. Hvis jeg får stressa lår er det styrkinga som kommer til å ryke først. Ingen nåde.

I tillegg tar jeg tåhev i trappa tre-fire ganger i uka.

Sånn, det var vel mer detaljer enn internett egentlig trenger, men you have to write the blog you would like to read, veit du, det har Toni Morrison sagt.

bombelår & stein i skoa,
Siri

6 Comments

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.